79 jonge duiven zijn aan hun reis, per vrachtauto, naar het Belgische Chimay (356 km. door de lucht) begonnen. Enkele hebben we thuisgelaten, er waren er drie achterblijvers van vorige week en we hebben een handvol jongen bij de koppel vandaan gehaald.
In de vereniging door 8 leden nog 311 duiven, waarvan 8 vrachtduiven, ingekorfd. Dat is een fix aantal duiven minder dan vorige week.
De jonge dames en heren stonden er netjes op. De één wel een stuk beter dan de andere dat was toch wel een beetje vreemd om vast te stellen eigenlijk.
De NL15-680 en de NL15-719 zijn de beide aangewezen duiven. Twee duivinnetjes die het sinds gisteren erg gezellig met elkaar hadden. Tevens werd hun plekje in het hok met verve verdedigd. Mogelijk dat er enige motivatie uit geput wordt om in ieder geval royaal op tijd terug te keren.
Overigens, puur toeval, de NL15-680 is een zusje van Bachelor welke vorig jaar op de 1e NPO vlucht bij de jongen de 1e in de afdeling won. Zou niet vervelend zijn als zusje dit gaat evenaren......... Op de foto bij dit stukje tekst ziet u Bachelor rechts op de foto naast zijn partner de "319" welke destijds de 2e NPO won.
Kreeg vorige week nog een berichtje van iemand die zich altijd afvroeg waarom wij maar twee duiven vermelden bij de aangewezen duiven. Het antwoord is nogal eenvoudig, er telt bij ons maar één duif van de bovenste twee van de lijst dus zie niet zo goed wat de toegevoegde waarde van nummer drie moet zijn in deze. Ik kreeg als reactie terug dat de man zich dat nooit gerealiseerd had. Bij hem in de afdeling was het al sinds mensen heugenis 2 van de bovenste 3 van de lijst. Tja dat kan heel goed natuurlijk, het duivenwereldje zit barstens vol met kampioenschaps- en punten telling systemen.
Morgenavond inkorven voor het toetje van het seizoen. De TC heeft helaas de kers er al vanaf weten te snoepen maar we zullen proberen er volgend jaar op zijn minst weer een vlucht bij te krijgen. Het feit dat een aantal mensen niet de moeite kan of wil nemen om tot het eind in te korven mag nooit een reden zijn om geen natour meer te vervliegen. Integendeel zelfs! Voor ons zijn de natourvluchten altijd fijne vluchten en dat moest ook maar zo blijven.