Laatste nieuws

Op naar Quiévrain

  • 1-6-2018

Vanavond zijn er 40 stuks ingekorfd voor de derde midfondvlucht van dit jaar, nu vanaf Quiévrain. Afstand voor onze duiven 339 kilometer in rechte lijn naar onze hokken in Donkerbroek. We konden de hele handel net voor de dikke regen in de container krijgen dus dat was zeer goed getimed.

We hebben een veertien tal duiven thuisgelaten. Een stuk of vijf voor de dagfond en de rest zijn duiven welke het volgens ons niet kunnen, althans ze hebben de uitslag niet of nauwelijks gehaald. Betekent een weekje rust, dan supervitesse en daarna is het helder. De uitkomst laat zich al bijna raden natuurljk. Het thuislaten voor de dagfond mag gezien worden in het verlengde van het riedeltje tekst dat ik gisteren op de site plaatste. Niet alle eitjes in één mandje leggen dus of misschien anders gezegd niet met vuur spelen en zo proberen te voorkomen dat je achteraf spijt krijgt van bepaalde zaken.

De beide aangewezen duiven zijn de twee doffers NL15-691 "Breitling" en de NL16-552 "Adonis". Ook al waren we beide van mening dat de dames mooier waren dan de heren, toch maar het vertrouwen weer neergelegd bij de twee heren.

Rest nog één ding en dat is hopen dat we morgen een vlucht mogen beleven. Zal wel weer een dubbeltje op zijn kant worden als je de weersberichten van de weermannen volgt. Gelukkig zitten die zelfde weermannen er regelmatig naast maar een beetje zelf nadenken dan kom je toch ook wel uit dat het een lastige klus gaat worden voor de LC. Het is onstabiel om het maar simpel te zeggen. Vieze luchten, slechte zichten, veel storing, veel regen, veel onladingen in de vorm van donder en bliksem, ja wat niet! We gaan het zien morgen.

Kreeg net nog een berichtje via de app van een collega liefhebber of ik de site van Theo al gelezen had. Had ik uiteraard niet en toch maar even gedaan. Ik vond en vind het een "prachtig"(maar niet heus!) voorbeeld hoe iets zeer slecht kan aflopen en wat de gevolgen er van zijn als we bijna onze hele vliegploeg op de dagfond inzetten. Zie het velen vaak doen en dat komt bij mij als niet erg slim over. Ik had natuurlijk beter een voorbeeld van ons zelf kunnen nemen want ook hier door schade en schande wijs geworden, kan er zo een handvol van die klote vluchten opnoemen (waarbij het verloop van Pontoise denk ik nog niet eens in de schaduw kan staan) welke ontzettend veel en vooral goede dan wel zeer bruikbare duiven hebben gekost hier. Waar het mij om gaat is dat we zelf toch vooral goed de vinger aan de pols moeten houden als er ingekorfd wordt en dat laatse is voor sommige wel heel lastig volgens mij. Één geluk, het is de liefhebber zelf die de keuze maakt.

Heb het stukje tekst maar verwijderd want het is dus blijkbaar niet goed begrepen en dat was niet de bedoeling maar wel jammer. Zal nog beter nadenken alvorens ik het toetsenbord laat ratelen. Sorry jonge en pakze morgen!

Terug